För att loppisportalen skall fungera krävs att butiken först gör ett antal grundinställningar. Dessa styr hur kundportalen fungerar och vad kunder skall kunna göra online.
Meny: Inställningar > Företag
Ange om:
• Kunder skall få skriva ut prislappar online, s.k. ”hemmaetiketter”
• Minimipris för artiklar (default = 1,00)
• Första och sista möjliga bokningsdag (antal dagar in i framtiden från dagens datum)
• Kommissionsprocent
• Vilka veckodagar en bokning skall kunna starta
Lägg in din logotype med knapp LADDA UPP som finns på höger sida.
Scrolla ned på sidan och ange kundvillkor för bokning.
Nästa steg blir att skriva in vilka hyllor som finns i butiken (som sedan kunderna väljer mellan när de bokar).
Meny: Inställningar > Hyllor.
BESKRIVNING är för varje enskilt skåp.
Ändring av namn och pris är för alla hyllor om du inte kryssar i ÄNDRA BARA DENNA.
Scrolla ned på sidan och du kan se ett bokningsschema för det skåp du valt.
Här kan du klicka på en dag i kalendern och direkt göra en bokning. Default är att du bokar för din butik, men det går också att välja en befintlig kund i dropdown-menyn.
Du måste också skapa en artikel ”SKÅPHYRA” för att kunna ta betalt för skåpet. Det gör du i menyn Artiklar. Kryssa för rutan för SERIENUMMER, så att kassan frågar efter detta vid försäljning. Där skall du då skriva in kundens nummer och hyrans startdatum.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.